Forum www.carrionville.fora.pl Strona Główna

Forma rozgrywki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.carrionville.fora.pl Strona Główna ->
Jaką formę rozgrywki wybierasz?

Opcja 1
0%
 0%  [ 0 ]
Opcja 2
90%
 90%  [ 9 ]
Opcja 3
10%
 10%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
Sprężynka
Ivy Glimour
Ivy Glimour



Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Czw 17:22, 27 Gru 2012     Temat postu: Forma rozgrywki

Zostało parę kwestii technicznych. Stwierdziłam, że przydałoby się to ustalić, bo większość deklarowała mniej samowoli, więcej wyzwań od GM'a, ale wolałabym to oficjalnie ustalić. Mój ewentualny zastępca (DEMOKRATYCZNE WYBORY MAJĄ BYĆ) miałby już wszystko ustalone. Wiecie, nie chciałabym, żeby były jakieś niejasności już na starcie.

Opcje:
1. Pełna samowola i dowolność w konstruowaniu fabuły. Można puścić wodze wyobraźni i niczym nie skrępowaną finezję.
2. Duża dowolność i swoboda w konstruowaniu fabuły. GM od czasu do czasu (powiedzmy, co najmniej raz czy dwa na 2 tygodnie; zależnie od postępu akcji) stawia przed graczami jakiś problem/odsłania większą część zagadki/gmatwa akcję/stawia konkretnej postaci lub grupie jakieś wyzwanie. Można puścić wodze fantazji i wyobraźni, ale w granicach rozsądku, większe uporządkowanie akcji niż w punkcie 1.
3. Mała dowolność i swoboda w konstruowaniu fabuły. GM ma od początku wysnuty plan, który konsekwentnie realizuje, często (co najmniej 3 razy w tygodniu) wytyczając postaciom ścieżki, którymi mają podążać i stawiając zadania. Raczej mało miejsca na popis inwencji twórczej, więcej zwykłego wypełniania poleceń.

Ja osobiście jestem całym sercem za opcją 2, bo najbardziej przypomina nasze dotychczasowe RPG, ale bardziej... ja wiem... kieruje je w kierunku docelowej sprawy. Wiecie, wątki szkoła/miłość/dom są ważne, ale ta opcja hm, delikatnie reguluje tory akcji, żeby zawsze jakoś powoli szło to do przodu. Nie każdemu ta opcja się może podobać, bo oznacza to coś w rodzaju kredytu zaufania - pozwalacie GM'owi na (od czasu do czasu) przejęcie sterów. Jasne, kiedyś trzeba będzie wywrócić akcję do góry nogami, ale z założenia są to mniejsze przewroty, które nie zaszkodzą postaciom.
Oczywiście (jeśli dalej byłabym GM'em) postać, której tyczy się jakaś większa niespodzianka od GM'a zostanie poinformowana na PW, bez wnikania w szczegóły i zapytana, czy się zgadza.
Jeśli ktoś chciałby robić wszystko po swojemu i nie lubi, jak ktoś sugeruje mu popchnięcie akcji w stronę punktu, który zakłada fabuła, niech wybierze 1.
Jeśli ktoś uważa, że wolna wola graczy to zUo i trzeba jak najszybciej zaprzestać praktyk takich jak plan dla swojej postaci, niech wybierze 3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.carrionville.fora.pl Strona Główna -> Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin